Hamownia Olsztyn  istnieje już od ponad 4 lat. Profesjonalny sprzęt, posiadający niezbędne certyfikaty, pozwala nam wykonywac pomiary mocy i momentu obrotowego z laboratoryjną dokładnością. Oprócz badań porównawczych wykonujemy również rutynowe pomiary aut zasilanych benzyną, ropą oraz LPG, w wielu przypadkach pomagające zdiagnozowac skomplikowane usterki silnika. Każde zbadane przez nas auto otrzymuje protokół z hamowni, określający zarówno graficznie jak i liczbowo parametry silnika.

Co oferuje Ci nasza technologia pomiaru mocy - hamownia Vtech?

Zasadniczą wadą istniejących na rynku rozwiązań hamowni jest ich częstość próbkowania. Na wykresach z hamowni wielu firm wyraźnie widać kilka lub kilkanaście kresek, z których kształt charakterystyk przybliżany jest do rzeczywistego. Oczywiście możliwe bywa również wygładzenie wykresu krzywymi, ale czy można uznać to za wynik rzeczywisty? Najczęściej próbka mocy i momentu wykonywana jest na hamowni co 0,3-1,0s, a ustalony wynik jest de facto średnią mocą i średnim momentem w takim przedziale czasu. W efekcie takich technik dwukrotny pomiar momentu obrotowego, który zmienia się gwałtownie (jak w turbodieslach) daje dwa różne wyniki. Zależy to od tego, jak akurat ułożą się przedziały próbkowania.

Hamownia Olsztyn Hamownia Olsztyn


Kilka lat temu firma V-tech opracowała nową technologię pomiaru momentu obrotowego, która znajduje zastosowania zarówno do hamowni z hamulcem jak i hamowni inercyjnych. Metoda bazuje na opatentowanej technologii TrueForce TM (znak zastrzeżony Vtech), pozwalającej mierzyć moment obrotowy całkowicie płynnie. Z punktu widzenia szybkości zmian sił na hamowni, pomiar dokonywany jest w czasie rzeczywistym i z niezmienną dokładnością. W rzeczywistości w każdej sekundzie pomiaru transkoder hamowni dostarcza pięciu tysięcy informacji o chwilowej wartości momentu obrotowego i mocy - jeden liniowo niezależny punkt pomiarowy umieszczany jest na wykresie co 0,0002 sekundy. Błąd wyznaczenia chwili czasowej jest mniejszy niż 0,000015 s. Można mierzyć jeszcze szybciej - zależy to tylko od szybkości zastosowanego transkodera. Na wykresach zmiany są płynne. Dlaczego? Dlatego, że praca silnika i zmiany momentu również są płynne, ze względu na dużą inercję własną. Dokładność pomiaru jest tak wysoka, że wykres jest płynny i nie chwieje się, ale przerwanie pomiaru lub najmniejsze nawet zakłócenie jest bezlitośnie wychwytywane i można bardzo dokładnie wskazać obroty silnika, dla których nastąpiło. Można obserwować subtelne zjawiska takie jak rezonanse chwilowe, uślizg kół (położenie rolek znane jest w każdej chwili z dokładnością do ułamków stopnia kątowego) czy minimalne "przepadki" momentu przy wyrównywaniu ciśnienia doładowania. Co więcej - nawet pojedyncze wypadające zapłony obniżają moment obrotowy silnika i są widoczne pomimo istnienia koła zamachowego! Co więcej - wyniki są powtarzalne w wielu testach (oczywiście o ile dbamy o zachowanie stałej temperatury silnika i nie powtarzamy testów jednego po drugim zbyt wiele razy) - aż do znudzenia. Wszystko to bez żadnego wygładzania, bez uśredniania, bez przeliczania przez wyimaginowane procenty i współczynniki. Takiej dokładności i precyzji nie oferuje żadne inne rozwiązanie - po prostu musisz to zabaczyć, aby w pełni docenić możliwości systemu TrueForce.

Bardzo duża dokładnośc pomiaru i wysoka powtarzalność.
Zaletą, wynikającą wprost z naszej nowatorskiej metody pomiaru, jest naprawdę duża powtarzalność. Ponieważ obroty rolki mierzone są niezwykle dokładnie, dokładne są również pomiary momentu i mocy oraz pozycjonowanie punktów na wykresie. Ze względu na dobre łożyska, dużą inercję i gładkość rolek oraz bardzo precyzyjne wyważenie, dokładność pomiaru jest również wyższa niż w innych konkurencyjnych rozwiązaniach. Hamownie są ponadto kalibrowane za pomocą grawitacyjnego wzorca momentu obrotowego - co gwarantuje poprawne wskazania mierzonych wartości bezwzględnych.

Hamownia Olsztyn Hamownia Olsztyn

   
   
   

home | hamownia | oferta | pomiary | certyfikat | galeria | kontakt | Artneo